فعالیت های ما

آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی

آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی شامل مجموعه یافته های علمی در حوزه های آسیب شناسی ورزشی ، حرکات اصلاحی ، پیش گیری و بازتوانی آسیب هاست. آسیب شناسی ورزشی تخصصی است که مربوط به شناسایی آسیب ها در بافت ها ، استخوان ها ، عضلات ، مفاصل و رباط ها به منظور بحث در مورد راه حل های درمانی و شامل مطالعه ماهیت و دلیل فرآیند ناهنجاری در یک یا قسمتهای مختلف بدن است.

ذهن آگاهی یا حضورذهن

ذهن آگاهی یا حضور ذهن به معنای آگاهی از افکار، رفتار، هیجانات و انگیزه ها است به طوری که بهتر بتوانیم آنها را مدیریت و تنظیم کنیم. به عبارت دیگر ذهن آگاهی به معنای توجه کردن به شیوه ای خاص است. این نوع توجه موجب افزایش آگاهی، شفافیت و وضوح و پذیرش واقعیت حال حاضر می شود. بدین ترتیب متوجه می شویم که زندگی ما فقط در حال حاضر رخ داده و گره گشایی می شود.

روانشناسی شناختی

روانشناسی شناختی همانند دیدگاه روانکاوی متوجه فرایندهای درونی است. اما در این دیدگاه بیش از آنکه بر امیال، نیازها، و انگیزش تأکید شود بر اینکه افراد چگونه اطلاعات را کسب و تفسیر می‌کند و آن‌ها را در حل مشکلات به کار می‌گیرند تأکید می‌شود. بر خلاف روانکاوی تکیه گاه شناختی نه بر انگیزش‌ها و احساسات و تعارضات نهفته بلکه بر فرایندهای ذهنی است که از آن‌ها آگاهیم یا به راحتی می‌توانیم از آن‌ها مطلع شویم.

یوگا

یوگا تمرین حرکتی ذهنی بدن می باشد. حرکات این ورزش هر دو عامل جنبش و کنترل تنفس و تمرکز را در بر دارد. در واقع یک بین تن و روان و حتی نیروهای مثبت و منفی وجودی انسان اتحادی غیرقابل باور به وجود می آورد. بسیاری از فواید یوگا شبیه به تای چی و یا هنرهای رزمی است، بسیاری از مربیان در طول زمان، این ورزش را شکل داده اند. به طوری که حتی بسیاری از مدارس ، یوگا منحصر به فرد خود را تعلیم می دهند.

 

طبیعت گردی

سفر‌های طبیعت گردی، فرهنگ، اصول و شرایط خاص خود را دارند. اینگونه سفر‌ها با سفر‌های فرهنگی مانند بازید از یک شهر تاریخی، موزه یا پارک ملی و … بسیار بسیار متفاوت هستند. سفر طبیعت گردی از خانه شروع می‌شود، زمانی که طبیعت گرد در حال انتخاب وسایل مورد نیاز سفر است. شاید، این موضوع در نظر شما بی‌معنی و یا بی‌اهمیت باشد، درحالیکه هرچه بیشتر در این باره فکر یا مطالعه کنید، به پیچیدگی و اهمیت آن پی خواهید برد. 

رژیم آیورودا

رژیم های آیورودا بر پایه شیوه های طبی باستانی شکل گرفته اند که تعادل و توازن کلی بدن و ذهن را به منظور مدیریت یا درمان انواع مشکلات سلامتی بهبود می بخشند. امروزه طب آیورودیک به عنوان نوعی پزشکی جایگزین شناخته شده است ؛ به این معنی که می تواند در کنار سایر شیوه های پزشکی غرب و یا ترکیب طب های جایگزین دیگر همانند یوگا، هومئوپاتی، ماساژ، مدیتیشن، رایحه درمانی و ورزش مورد استفاده قرار گیرد.

 

بهبود و ارتقاء سطح زندگی

کاهش استرس و اضطراب

استرس و اضطراب جزو احساسات رایجی است که شاید در طول زندگی بارها تجربه کنیم. اما هنگامی که استرس شدید، قوی و از کنترل خارج شود، می‌تواند مشکلاتی را در سلامت روحی و جسمی ما ایجاد کند.+ ادامه مطلب »

متوقف کردن فکر های منفی

سعی کنید یک ورزش روتین یا فعالیتی مثل پیاده‌روی، رقصیدن، صخره‌نوردی یا یوگا برای خود پیدا کنید که از آن لذت می‌برید. فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی یا دویدن که به صورت مکرر گروه بزرگی از عضلات را درگیر می‌کنند، مشخصا تاثیر خوبی در کاهش استرس دارند.+ ادامه مطلب »

ساختن مثبت گرایی و ذهن آگاهی

ذهن آگاهی (mindfulness) به ما می‌گوید که انسان برای آرامش و دور کردن نگرانی‌ها و اضطراب‌ها لازم است تا با جریان مستمر و لحظه به لحظه زندگی رابطه‌ای عمیق و واقع گرایانه برقرار کند. نمود عملی این مفهوم را برخی با تمرین‌هایی همراه با تمرکز و دقت کردن به حواس پنجگانه در درک عمیق و با آرامش لحظه‌ها و لذت‌ها توصیه می‌کنند.+ ادامه مطلب »

اعتماد به نفس و خودباوری

برای عبور از موانع ساخته شده در ذهنتان باید خودتان را باور کنید تا موقعیت‌ها و فرصت‌ها را ازدست ندهید.خودباوری به معنی نادیده گرفتن کمبود‌ها نیست، بلکه به معنی دیدن استعدادها و توانایی خودتان می‌باشد. بخش مهمی از خودباوری حاصل دانستن نقاط ضعف است به طوری که به شما در رسیدن به چیزی که می‌خواهید به آن برسید به شما کمک می‌کند.+ ادامه مطلب »

برای بهتر شدن به یک مشاوره خوب نیاز دارید؟

بلاگ

آخرین مطالب سایت

اخبار، مقالات، پژوهش ها، مولتی مدیا،...

افزایش همدلی نسبت به همسر

شما می‌خواهید همسرتان به طور کامل در احساسات، افکار و موقعیت‌های زندگی شما حضور داشته باشد. اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی آنها همدلی نشان نمی‌دهند؟ شما احتمالاً احساس تنهایی، بی اهمیتی و سوء تفاهم...

3 درس اساسی در زندگی

هر زمان که احساس کردید در چرخه‌ای بدون بازدهی گیر افتاده‌اید، به خودتان یادآوری کنید که ... 1. شما نیاز به انجام کارهای سخت برای شاد بودن در زندگی دارید؛ و می‌توانید. بله، شما باید کارهایی...